copyright 1998-2018 by Mark Verboom

Ga terug naar Info

Vakantie in Scandinavië

Vorige dag - Volgende dag

Sangis (S) naar Älvsbyn (S)

Dinsdag 2 augustus 2005

Vanmorgen weer om 07:00 bed uit. Even op ons gemak ontbijten, douchen en auto weer inpakken. Het weer zag er goed uit, beetje fris, maar goed genoeg om het dakje eraf te doen. En het bleef nog goed weer ook!

Nog best wel wat gravel wegen genomen. Ondanks dat we die hadden proberen te vermijden in Tomtom. Maarja, helaas gaat de kaartinformatie vaak niet zo ver of is ze incorrect (klik voor filmpje).

En natuurlijk zijn we ook weer voldoende rendieren tegengekomen

Op een gegeven moment kwamen we weer eens een spoorovergang tegen. Dat gebeurd wel meer, maar we hebben er nog nooit een gehad die gesloten was. Maar, wonder boven wonder, deze ging precies dicht!

Dus, wij benieuwd naar wat voor een trein er zou komen, hoe lang etc. Maar deze hadden we nou niet verwacht..

Voor de rest waren het best wel leuke weggetjes, natuurlijk geholpen door een goede dosis zon :).

Net na 12:00 kwamen we weer voorbij de poolcirkel. Deze keer een lekker rustig weggetje, dus een mooie kans voor een foto van de twee auto's.

Net een stukje verder kom je dan ook nog door het plaatsje Polcirkeln, wat dus inderdaad bijna op de poolcirkel ligt.

Daarna even gestopt voor een hapje eten. Deze keer lekker in de buitenlucht, alhoewel de lucht wel wat begon te betrekken.
Nadeel van de gravel weggetjes vandaag was wel dat er ontzettend veel stof was. De auto's zaten binnen en buiten compleet onder. En aangezien het heel erg fijn stof is gaat het ook overal tussen zitten (klik voor flimpje).

Zo tegen 15:30 kwamen we in Storfors aan, om te kijken naar het laatste stukje van de Piteälven waar hij samenkomt met Varjisån. Een vrij spectaculair stukje waterval.

Daarna zijn we doorgereden naar Alvsbyn, opzoek naar een camping. De eerste de beste had gelijk al een hut beschikbaar tegen een redelijke prijs. Die maar genomen, aangezien ze dus voor morgen slecht weer verwachten.

Na alle spullen uitgeladen te hebben zijn we eerst even opzoek gegaan naar de lokale Ica om boodschappen te doen.
Na het eten even afwassen en daarna de route plannen voor morgen.

Nog even aan het website knutselen en tv kijken. Tot onze verbazing zagen we op het weerbericht dat de voorspelling een dag was doorgeschoven: het zou morgen toch mooi weer moeten worden, en pas donderdag moeten gaan regenen. Gelukkig was de hut niet veel duurder dan staplaatsen voor de tent, maarja, toch voor niets een hut genomen.