copyright 1998-2018 by Mark Verboom

Ga terug naar Info

Vakantie in Scandinavië

Vorige dag - Volgende dag

Sveg (S) naar Meselefors (S)

Dinsdag 26 juli 2005

Vanmorgen weer om 07:00 wakker, maar wel redelijk kunnen slapen. Na douche even ontbijten, spullen inpakken en weer zo rond 08:30 zaten we in de auto. Reisdoel voor vandaag is Strömsund, geen speciale doelen tussendoor, we zien wel of we wat leuks tegenkomen. Het weer was in ieder geval een stuk beter geworden. Op wat kleine spetters na bleef het de gehele dag droog en hebben we dus ook de hele dag zonder dak kunnen rijden.

Onderweg kwamen we nog een afslag tegen richting een waterval. Dus maar even heengereden. De weg er naartoe was wel redelijk tricky door de grote hoeveelheid gaten. Uiteindelijk kwamen we bij een plek aan waar we te voet verder moesten. In het begin leek het pad vrij goed begaanbaar. Maar na een tijdje werd het te tricky wat mij betreft en zijn we terug gekeerd. Maar natuurlijk nog wel wat foto's kunnen maken.

Daarna zijn we doorgereden, tot we bij Sandviken waren, net voor de brug naar Frösö. Daar zijn we even gestopt om te lunchen.

Daarna zijn we de brug over gereden richting Strömsund.

Eenmaal aangekomen in Strömsund zagen we dat we nog redelijk wat tijd overhadden. Dus hebben we daar bij de Ica maar eerst even wat ingeslagen voor het avondeten en toen gekeken wat een andere haalbare plaats zou zijn. Uiteindelijk kwamen we uit bij Meselefors, zo'n 103km verder.

Dat bleek inderdaad geen probleem te zijn, we kwamen er zo rond 17:00 aan. Aangezien het prima weer was hebben we een plek genomen om de tenten op te zetten.

Na het eten, route plannen en website bijwerken, toch nog even geprobeerd of we tv ontvangst hadden om een weer bericht op te vangen. Ontvangst ging opzich wel redelijk maar we konden geen weerbericht vinden..

Overigens was het uitzicht achter de tenten best mooi!

Daarna nog even beetje relaxen en toen bedje in.