copyright 1998-2018 by Mark Verboom

Ga terug naar Info

Vakantie in Scandinavië

Vorige dag - Volgende dag

Sarpsborg (N) naar Göteborg (S)

Gevonden WLAN punten

Zaterdag 21 juli 2007

Helaas hebben we nogal een berg asociale mensen op de camping gehad afgelopen nacht. Men vond het nodig om tot na 02:00 herrie te blijven maken. Niet echt kunnen slapen dus :(. Mocht je op een camping kenteken XKB-599 (S) en/of SWP-064 (S) tegenkomen, je bent gewaarschuwd!

Vanmorgen zag het weer er in iedergeval goed uit. Eerst maar even douchen om de drukte voor te zijn, dan even ontbijten en de tenten opbreken. Bij het afrekenen bij de receptie kregen we al excuses voor het gedrag van de andere gasten, maar dat was natuurlijk niet echt nuttig.

Daarna was het onderweg richting Göteborg.

Helaas begon het onderweg toch nog te regenen, terwijl dat niet voorspeld was.

Tegen 10:40 kwamen we aan bij Eken köpcentrum naast de E6, zuidelijk van Göteborg. Daar zou vandaag een meeting worden gehouden van Speedsters en Elises. Gezien de hoeveelheid Speedsters die er verkocht zijn in Zweden hadden we een auto of 6 verwacht in totaal. Maar het bleek echt een grote opkomst, 17 auto's, waaronder ook een Elise S1!

En natuurlijk redelijk wat bekijks met zoveel van deze auto's bij elkaar. Zelfs de brandweer keek z'n ogen uit.

Net na 12:00 zijn we gestart met een tourrit in de buurt.

Normaliter is het vrij moeilijk om met een dergelijke grote groep bij elkaar te blijven, maar dat lukte verrassend goed.
Zoals gewoonlijk weer een prachtig gezicht om met een grote groep van dit soort auto's op weg te zijn.

Er zaten erg leuke stukjes weg op de route. Lekker sturen, maar wel een beetje opletten op de natte stukken.

Later in de route begon het droog te worden. De omgeving was trouwens ook weer erg mooi.

Na ongeveer een uurte rijden hebben we de auto's geparkeerd in de buurt van een restaurant om even te lunchen.

Daarna even lunchen en wat bijpraten.

Na de lunch heeft Jens nog even een stukje in mijn auto gereden om te kijken hoe de short-shifter aanvoelt en hoe de rev-light werkt. Goede kans, de auto was er nu toch :). De groep is na de lunch gesplitst, er was nog een tweede deel van de route, maar die hebben wij niet gereden. Het was nog ruim een uur terugrijden naar Göteborg en we wilden optijd bij de boot zijn. Samen met de Elise S1 zijn we terug gereden.

De S1 heeft er redelijk luide uitlaat opzitten :).

Net voor half vier kwamen we aan in de haven.

Maar, wat bleek, de boot had vertraging! En wel fors ook, 2.5 uur :(. Dus we hebben een tijdje moeten wachten.

Maar, net na 18:00 kwam hij dan binnenlopen.

Net voor 19:00 waren we dan eindelijk op de boot.

Daarna was het rennen naar de hut en gelijk door naar het restaurant. We waren echt wel toe aan wat eten.
Na het eten nog even wat souvenirs opgepikt in de winkel en daarna naar de hut om even bij te komen van een hele leuke, maar wel vermoeiende dag.