copyright 1998-2018 by Mark Verboom

Ga terug naar Info

Vakantie in Scandinavië

Vorige dag - Volgende dag

Sarpsborg (N) naar Edsås (S)

Gevonden WLAN punten

Donderdag 19 juli 2007

Afgelopen nacht heeft het weer aardig geregend, maar vanmorgen was het droog. Om 07:00 opgestaan, aangezien we gister gezien hadden dat er maar 1 douche is. We hadden geluk, de andere gasten waren later op. Na douchen eerst even ontbijten, inpakken en onderweg. De lucht zag er niet slecht uit.

Aangezien we vandaag voor het laatst in Noorwegen zijn was het eerste waar we naar opzoek zijn gegaan een Coop om wat boodschappen te doen. Gelukkig hadden we gister op internet al opgezocht waar in de buurt Coop Mega's zitten, dus we waren er mooi optijd.

Wel een zorgwekkend punt ontdekt voor de mede Startrek fans in de buurt van deze Coop.

Na ongeveer 15 minuten wachten was het dan 09:00 en de winkel ging open. Voordeel is wel zo vroeg dat het lekker rustig is :).

Helaas bleek deze Coop Mega niet alles te hebben wat we zochten. Dus we zijn nog even doorgereden naar de tweede op de lijst.

Toen we daar klaar waren zag het weer er wel dermate goed uit dat we de dakjes er maar afgehaald hebben.

Het is goed te merken dat we steeds meer in dichter bevolkt gebied komen. Er zijn steeds meer flitspalen onderweg.

Onderweg nog wel een paar hele mooie stukjes weg. Zelfs nog een paar haarspeldbochten :)

Zo rond 10:30 passeerden we de grens met Zweden.

In Zweden begon de lucht er wat minder uit te zien. En zo rond 12:15 hebben we de auto's maar aan de kant gezet om de dakjes erop te doen en gelijk even te lunchen.

Vandaag geen lange route. Net voor 14:00 zijn we aangekomen op de camping en daar hebben we de tenten opgezet.

Er wordt ook gezorgd voor achtergrond geluid. Op kleine afstand van de tenten loopt een beekje.

En onze buren kwamen ook al even kijken ;).

De camping ligt aan een meer. Daar even de steiger op gelopen. Met de wind die er staat was het wel even hobbelen (de steiger drijft). Maar het uitzicht is wel mooi.

's Avonds even eten gemaakt. We hadden uit Noorwegen een of ander blik meegenomen wat er vaag uitzag. Dat gold ook voor wat erin zat.

Gelukkig smaakt het beter dan het eruit ziet :). Even tafel gedekt.

En in dezelfde ruimte bleek ook een van de accesspoints te zijn van het draadloze camping netwerk.

's Avonds nog even lopen gamen en website geupdate. Morgen Göteborg in voor een rondvaart en nog wat meer sightseeing.