copyright 1998-2018 by Mark Verboom

Ga terug naar Info

Vakantie in Scandinavië

Vorige dag - Volgende dag

Nävekvarn (S) naar Hult (S)

Woensdag 10 augustus 2005

Vanmorgen alweer vroeg wakker, zo rond 06:00. Het was gisteravond weer gaan regenen en zelfs onweren. 's Nachts bleven er ook buien vallen.
's Morgens eerst maar de spullen ingepakt toen het een beetje droog was. Daarna wilden we gaan douchen, maar het bleek dat de stroom er niet meer was, Waarschijnlijk blikseminslag. Helaas zijn het douches waar muntgeld in moet en die gebruiken electrische watersloten, dus dat feest ging niet door. Toen maar eerst even ontbijten.

Toen maar optijd op weg gegaan. Zo 8 uur reden we weg. Na ongeveer 200 meter hadden we het eerste obstakel, een vrachtwagen die aan het lossen was!

Maar het eerste stuk hadden we in iedergeval lekker weer. Niet warm en wel droog. Zo tegen 08:30 kwamen we bij het eerste pontje aan van vandaag. Ook deze was weer gratis :).

Daarna weer leuk stukje rijden met veel bochtjes door mooie omgeving (klik op het plaatje voor een filmpje).

Daarna, net voor 9 uur kwamen we aan bij het tweede pontje voor vandaag. En ook deze weer gratis!

We zijn vandaag ook weer leuke tomtom dingen tegen gekomen. We werden vriendelijk verzocht linksaf deze weg in te slaan:

Zo rond het middaguur vonden we een mooie parkeerplaats in de zon om even de tenten te laten drogen en alles op te bergen. Daarna hebben we gelijk maar even gegeten. Toen we een paar km verder waren begon het ineens met bakken uit de lucht te komen. Erg mooi getimed dus :).

We hebben toen koers gezet naar Linköoping, naar het flygvapen museum (militair luchtvaart museum). Door de stromende regen zijn we van de parkeerplaats naar het museum gerend. Tot onze verbazing was de entree gratis! Hieronder paar fotootjes van de vliegtuigen.

Daarna koers gezet naar Hult. Tegen 16:15 kwamen we ons laatste pontje van die dag tegen. Tenminste, wij zagen een pontje, Tomtom zag een weg.

Dit pontje gaat 1 keer in het half uur en kost 30 kronen per auto. Na ongeveer een kwartier wachten mochten we dan eindelijk mee!

Zo tegen 18:00 kwamen we aan in Hult op de camping.

Zoals gewoonlijk werd er door de receptioniste natuurlijk even geinformeerd naar de auto's. Deze keer vroeg ze alleen naar wat voor een merk de Elise was en wist ze al dat de ander een Opel was (dat gebeurt niet veel :).

Gelukkig hadden ze nog een hutje over tegen een redelijke prijs, dus die hebben we maar genomen.

Daarna eerst even boodschappen wezen doen bij de Ica, avondeten gemaakt, nog even zitten babbelen en toen douchen (was er tenslotte vanmorgen bij ingeschoten). Daarna nog even website bijwerken en de route plannen voor morgen en naar bed.